Základní škola Baška

Žákovský parlament

ŽÁKOVSKÝ PARLAMENT

Žákovský parlament sdružuje žáky školy, za každou třídou jsou zvoleni dva zástupci. Žákovský parlament zastává funkci prostředníka zajišťující komunikaci mezi žáky, učiteli a vedením školy. Umožňuje aktivní zapojení žáků do života školy, podporuje zodpovědnost žáků za vlastní vzdělávání a umožňuje podíl na chodu školy. Předkládá podněty, otázky a návrhy vedení školy i učitelům. Snaží se vzájemně najít optimální řešení. Žákovský parlament je prostředkem pro přenos informací mezi všemi třídami, napomáhá spolupráci mezi jednotlivými ročníky.

Zástupci žákovského parlamentu se pod vedením Mgr. Irena Hencové, MBA, LL.M. a Mgr. Kateřiny Wiejové, setkávají na pracovních schůzkách, na nichž přednáší návrhy a připomínky svých spolužáků ke vzdělávacímu procesu, školnímu prostředí a vzájemnému soužití. Připravuje soutěže a aktivity pro své spolužáky. Schůzky se konají alespoň jednou měsíčně nebo podle potřeby. Žákovský parlament spolupracuje s vedením školy, které řeší jeho připomínky
a náměty.

Stanovy žákovského parlamentu 

  • Zástupci žákovského parlamentu jsou voleni jednou ročně, a to vždy na začátku školního roku. Každá třída si volí dva zástupce.
  • Funkce ve žákovského parlamentu je dobrovolná, žák nemůže být zvolen bez svého souhlasu.
  • Žákovský parlament se schází 1x měsíčně nebo dle potřeby.
  • Z každého jednání žákovského parlamentu je proveden zápis.
  • Jednání žákovského parlamentu se jako hosté mohou účastnit všichni žáci i učitelé školy.
  • Žákovský parlament nemá právo zasahovat do záležitostí, které jsou výhradně v kompetenci vedení školy, nebo vydávat taková rozhodnutí, která jsou v rozporu se školním řádem.

Cíle žákovského parlamentu 

  • Být prostředníkem mezi žáky, učiteli, zajišťovat zpětné vazby.
  • Zlepšovat spolupráci mezi všemi články školního života.
  • Dohlížet na dodržování školního řádu.
  • Pomáhat při organizaci chodu školy, řešit připomínky a návrhy žáků na lepší chod školy, spolupodílet se na akcích školy.
  • Podílet se vytváření příznivého klimatu školy.
  • Všímat si, snažit se předcházet, upozorňovat, případně pomáhat při odstranění projevů šikany, ubližování druhým, ničení majetku školy.
  • Pěstovat pěkné vztahy mezi žáky, vzájemnou pomoc a respekt.
  • Prezentovat svoji práci na webových stránkách školy.