Školní poradenské pracoviště
Složení školního poradenského pracoviště
Vedoucí školního poradenského pracoviště:
Mgr. Jana Kolčářová školní speciální pedagog
Členové školního poradenského pracoviště:
Mgr. Dagmar Tobolová ředitelka školy
Ing. Jana Pokludová zástupce ředitele školy
Mgr. Kateřina Wiejová výchovný poradce
Mgr. Pavlína Pyšková školní metodik prevence
Mgr. Eva Říhová, DiS školní speciální pedagog
Mgr. Tomáš Pyško metodik pro volbu povolání
Mgr. Hana Kupčíková školní speciální pedagog MŠ
Konzultační hodiny:
Mgr. Kateřina Wiejová čtvrtek 13:30 – 15:00
Mgr. Pavlína Pyšková čtvrtek 13:30 – 15:00
Mgr. Jana Kolčářová čtvrtek 13:30 – 15:00
Mgr. Eva Říhová, DiS. čtvrtek 13:30 – 15:00
Mgr. Tomáš Pyško čtvrtek 13:30 – 15:00
Mgr. Dagmar Tobolová čtvrtek 13:30 – 15:00
Ing. Jana Pokludová čtvrtek 13:30 – 15:00
Mgr. Hana Kupčíková úterý 8:00 – 10:00 (MŠ Baška/ Kunčičky u Bašky)
V uvedené termíny je možné konzultaci provést po předchozí domluvě.
V případě potřeby lze individuálně dohodnout jiný termín.
NAŠE CÍLE
- udržování pozitivních vztahů a dobré klima školy
- umožnit neodkladné řešení problémů spojených se školní docházkou
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o děti ohrožené školním neúspěchem
a vytvořit předpoklady pro jeho snižování - sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření
- pracovat se všemi subjekty školy, i s dětmi, které nemají problémy, a vytvořit tak širokou základnu preventivní činnosti
- poskytovat metodickou podporu při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání
STANDARDNÍ ČINNOSTI PORADENSKÉHO TÝMU
- koordinuje pedagogicko-psychologické poradenství ve škole
- pracuje s celým systémem školy (vedení, pedagogický sbor, třídní učitelé, žáci, rodiče žáků)
- podílí se na vytváření strategií a programů zaměřených na podporu rozvoje osobnosti žáků
- podílí se na vytváření a realizaci preventivních programů zneužívání návykových látek a negativních jevů v chování žáků
- podílí se na monitorování problémových projevů chování, pravidelně provádí analýzy a návrhy konkrétních opatření
- pracuje průběžně s žákovskými kolektivy a ovlivňuje prostřednictvím sociálního učení sociální klima školních tříd a potažmo celé školy
- zjišťuje individuální předpoklady pro uplatňování a rozvíjení schopností a nadání žáků
- koordinuje kariérové poradenství s ostatními subjekty, které poskytují specializované služby kariérového poradenství (PPP, úřady práce…)
- odborně a metodicky pomáhá učitelům zavádět a využívat pedagogicko-psychologické poznatky do vzdělávacího procesu
- poskytuje konzultační pomoc rodičům nebo jiným osobám odpovědným za výchovu
- zajišťuje koordinaci poskytovaných služeb s ostatními subjekty, zejména PPP, SPC, SVP,
- poskytuje podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- sleduje a vyhodnocuje účinnost zvolených podpůrných opatření
- sleduje a analyzuje prevenci školní neúspěšnosti
- poskytuje kariérové poradenství všem žákům
- poskytuje poradenské konzultace žákům, kteří pracovníka ŠPP sami vyhledají
- podporuje vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí
a s odlišnými životními podmínkami - poskytuje podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- poskytuje průběžnou a dlouhodobou péči žákům s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváří příznivé sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
- provádí včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů, předchází všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany
a diskriminace - průběžně vyhodnocuje účinnost preventivních programů uskutečňovaných školou
- poskytuje metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- spolupracuje při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
- poskytuje krizové intervence dítěti, které se ocitne v psychicky mimořádně náročné situaci
- vede evidenci zpráv z pedagogicko-psychologických a jiných vyšetření, připravuje podklady pro výkaznictví
- systematicky pracuje s třídními kolektivy (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností)
- provádí anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům apod.)
a konzultování zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření zúčastnili.