Školní poradenský tým

Náš poradenský tým poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům poradenského pracoviště patří posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami. 

Pracovníci

Výchovný poradce I. stupeň: Mgr. Monika Greschnerová

Výchovný poradce II. stupeň: Mgr. Tomáš Pyško

Speciální pedagog: Mgr. Jana Kolčářová

Školní metodik prevence: Mgr. Pavlína Pyšková 

Inkluze - metodika a výkaznictví: Mgr. Monika Greschnerová 

Konzultace na základě předchozí domluvy prostřednictvím zprávy v Bakalářích.

DŮLEŽITÉ DOKUMENTY

Minimální preventivní program pro školní rok 2018/2019

dokument ke stažení ZDE

Dodatek MPP č. 1 - program proti šikanování

dokument ke stažení ZDE

Kontaky na specializovaná pracoviště, psychology, logopedy a internetové odkazy, telefonické linky a doporučená listeratura z oblasti agresivnícho chování a šikany

dokument ke stažení ZDE

 

 Cíle poradenského týmu:

  • poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
  • prevenci školní neúspěšnosti,
  • podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
  • podporuavzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
  • růběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření  příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných  odlišností ve škole a školském  zařízení,
  • včasná intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
  • předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
  • průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,
  • metodická a poradenská  podpora učitelům i rodičům
  • spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci,
  • spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními

Činnosti:

  • poskytnutí krizové intervence dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci;
  • spolupráce s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, 
  • reedukace dětí s SPU
  • evidenci zpráv z pedagogicko – psychologických a jiných vyšetření;
  • práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností);
  • anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům apod.) a konzultování zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachovávání anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření účastnili;
  • opatření k maximálnímu využití potenciálu dítěte;
  • opatření k posílení pozitivní atmosféry ve škole;
  • preventivní programy pro žáky
  • Veškerá dokumentace pracovníků ŠPP o svých činnostech je vedena v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů a je archivována. Přístup k dokumentaci o dítěti mají pouze rodiče (popř. děti).